13.
AUTOR / AUTORE
Dražen Juračić
Jelena Skorup Juračić
Marija Grković
Rad posebnu pažnju posvećuje kontekstu u kojem se predmetni objekt nalazi te vrlo vješto artikulira svoje oblikovanje naspram neposredne okoline, što je kvaliteta koja ovaj rad odvaja od ostalih. Manifestacija koncepta je dosljedno provedena kreiranjem snažne i pune forme kroz monolitno oblikovanje suterena i prizemlja, kao sadržaja s više javnog karaktera i dinamike, koja stvara reminiscenciju na vernakularno oblikovanje i kolorite, a u Ulici Augusta Ferrija se ista vertikalizira te zapravo kreira urbanu vrijednost i ambijent koja dotada nisu ni postojali. U gornjem, stambenom dijelu, na (sjevernoj) reprezentativnijoj strani se formira suvremeniji izričaj, koji inzistira na otvorenijem oblikovanju, kreirajući takvo zanimljivi, jasno čitljiv dualizam. Pohvalno je i prepoznavanje važnosti istočne fasade u kontekstu ulaza u grad, uz napomenu da se naglašavanje iste treba prilagoditi tehničkim zahtjevima i logističkim potrebama sadržaja u suterenu. Također, pohvalna je i artikulacija 5. fasade, čime se još jednom pokazuje autorovo nastojanje da unaprijedi ambijent i poštuje zadani kontekst.
U smislu organizacije i sadržaja, rad se uglavnom (ali ipak ne u potpunosti) držao zadanih shema i funkcionalno-tehnoloških potreba. Sve zamjerke ostaju ipak u sjeni ukupne kvalitete rješenja te se ocjenjuje se da je prilagodbu zadanom funkcionalnom rješenju moguće relativno jednostavno ostvariti kroz razradu projekta.
Ocjenjivački sud, u svrhu maksimalne realizacije potencijala zadanog rada te objektivnih potreba raspisivača nalaže sljedeće:
- Zbog konzervatorskih smjernica i kvalitetnije realizacije ključnog koncepta rada, površine objekta s intenzivnim koloritom obraditi tradicionalnim materijalima, uz preporuku da se kreirani dualizam izričaja dodatno naglasi suptilnom plastičnošću, a ne samo koloritom na istoj plošnoj razini
- Stambene jedinice je nužno revidirati i prilagoditi potrebama raspisivača te ciljane razine korištenja, unutar zadanih lokacijskih uvjeta (ocjenjuje se da bi kod dvoetažnih stanova kvalitetnije rješenje bilo da su dnevni prostori na donjoj, pristupnoj etaži, a da su na gornjoj etaži spavaće sobe)
- Potrebno je dodatno artikulirati sjeverni prostor javnog partera kao sastavnog dijela kreiranja novog ambijenta
- Potrebno je kroz razradu projekta provjeriti opravdanost zida koji na istočnom pročelju u suterenu djelomično zatvara gospodarsko dvorište. Ukoliko analiza pokaže da u ovakvom rješenju nije moguć adekvatan pristup dostavnom vozilu, potrebno je izvršiti korekciju rješenja.
• • •
Il lavoro pone l’attenzione al contesto nel quale si trova l’impianto in oggetto articolando con destrezza la propria forma rispetto all’ambiente adiacente, la qualità che distingue questo lavoro dagli altri. La manifestazione del concetto è stata attuata coerentemente creando una forma forte e piena attraverso la formazione monolitica del seminterrato e dello scantinato, come contenuto con più carattere pubblico e la dinamica, che crea la reminiscenza alla formazione vernacolare e ai coloriti, mentre in via Augusto Ferri la stessa si verticalizza creando un valore urbano e un ambiente che fino ad allora non esistevano. Nella parte superiore, ossia abitativa, nella parte più rappresentativa (settentrionale) si forma un’espressione più moderna, che insiste sulla formazione più aperta creando un dualismo interessante e facilmente leggibile. È lodevole il riconoscimento dell’importanza della facciata orientale nel contesto dell’entrata in città, con l’osservazione che l’accentuazione della medesima va adeguata alle richieste tecniche e ai bisogni logistici dei contenuti nel seminterrato. Inoltre bisogna lodare anche l’articolazione della 5a facciata, il che mostra ancora una volta l’intento dell’autore di migliorare l’ambiente e rispettare il contesto richiesto.
Dal punto di vista dell’organizzazione e del contenuto, il lavoro ha tenuto conto (non del tutto) degli schemi assegnati e dei bisogni tecnico-funzionali. Tutte le critiche rimangono nell’ombra della qualità complessiva della risoluzione e si valuta che l’adattamento alla risoluzione funzionale richiesta si può facilmente realizzare attraverso la stesura del progetto.
- La giuria per realizzare al massimo il potenziale del lavoro e i bisogni obiettivi del banditore ordina quanto segue:
- A causa delle direttive della soprintendenza alle antichità e per realizzare in modo qualitativo il concetto chiave del lavoro, bisogna trattare le superfici dell’impianto con colorito intenso con materiali tradizionali, con la raccomandazione di accentuare il dualismo dell’espressione con una plasticità sottile, e non solo con il colorito sullo stesso livello della superficie,
- Le unità abitative vanno riviste e adeguate ai bisogni del banditore nonché ai livelli mirati di fruizione, entro le condizioni d’ubicazione richieste (si valuta che negli appartamenti a due piani una risoluzione più qualitativa sarebbe posizionare gli spazi diurni al piano inferiore e le camere da letto al piano superiore),
- È necessario articolare ulteriormente lo spazio settentrionale del suolo pubblico come parte integrante per creare un nuovo ambiente ,
- È necessario attraverso la stesura del progetto verificare la fondatezza del muro che si trova sulla facciata orientale del seminterrato e chiude parzialmente il cortile. Qualora l’analisi dimostrasse che con questa risoluzione non è possibile l’accesso adeguato del veicolo per le consegne sarà necessario effettuare la correzione della risoluzione.